1-4

Hét voordeel van vandaag jarig zijn, is dat 1 Aprilgrappen nét iets beter worden herkend omdat je wéét dat het 1 april is.

Het nadeel van vandaag jarig zijn, is dat veel mensen denken dat het een geintje is. Zeker als kind kost je dat cadeaus. Want, tja, ‘bij twijfel niets geven’.

Omdat het vandaag toch echt mijn verjaardag is, wordt het lastig om zowel met gasten te kletsen, hapjes te maken en een blogpost te maken. Dat red ik niet.

Gelukkig is er zat te lezen over 1 April. Zo kom ik er nu – na 58 jaar – achter dat de Fransen ook een mooie 1 Apriltraditie hebben: de briefkaart met de vis. Nooit geweten. Wel dat 1 april niet bij Alva en Den Briel begon. En het overzicht van de 2013-grappen is al begonnen in Wikipedia. Ik mis nog wel die van De Correspondent, want die ‘brak’ gisteren of eergisteren al en had er dus al kunnen staan.

Overzichten te over; die van Elsevier. Toch altijd weer leuk om even door te neuzen.

Ik ben benieuwd of en waar jij bent ingetrapt, maar ik ga me vandaag vooral en eerst opofferen om te voorkomen dat er slagroomtaart en ander lekkernijen overblijven.

En hopen op véél kadootjes….

5 thoughts on “1-4

  1. Te laat, maar daarom niet minder gemeend…. Jan, van harte…. Wat was het mooiste cadeau van de dag? Groet van Susan

Geef een reactie

