Phishing cryptogram

Soms zijn ze erg moeilijk van echt te onderscheiden. Maar soms schuif je gierend van de lach onder tafel. Om daar tóch een poging te doen te doorgronden wat de idioten van je willen. Dit is er zo een. Geen idee uit welke taal Google Translate naar het Nederlands heeft vertaald. Maar een beetje cryptogram kan er niet tegenop.

Laat ik eerst maar ’s antwoorden:

Beste dinges,

Zo gaat het niet arbeiden. Want mijn persoon heeft echtelijk in de gaatjes dat U niet helemaal echt bent.

Ikke ben onwaardig sterk verwaardigd dat u mijn individueel heeft gekozen voor zeer hard gesproken bod van geld. Verzekerd kunt gij bennen dt wij hard aanpakken de werk. Uw aanbieding van drie keer maandsalaris is mooist. Maar mijn medelanders mogen niet meer incasso doen, ook niet zwartgekleurd, dan de inkomen van onze Hoogste Eindbaas.

In echte zo ik niet veel meer kunnen verkondigen over mijn eigen statuur dan jou nu al bekend. Ik ben dan ook ten zeerste verrast naar jouw aanboden. Voordat die wordt genomen, zou ik zeer wellevende fotogravure van Hoog Rendementsmanager Susanna te beloeren krijgen die geen bedekking kent.

Voor verdere aansluitingen is beste route op kosten te bellen met onze statelijke manager: 112.

Dag,

Jan

20121224-175826.jpg

Geef een reactie

